^Do Góry

Get Adobe Flash player

Pielgrzymka 2015

,,TAM GDZIE WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO…’’

PIELGRZYMKA DZIĘKCZYNNO - BŁAGALNA DO KRAKOWA – ŁAGIEWNIK – KALWARII ZEBRZYDOWSKIEJ-  WADOWIC- OŚWIĘCIMIA W DNIACH 27- 28.06.2015R.

W dniach 27- 28.06.2015 z ponad dwudziestoosobową grupą rodziców i  nauczycieli wyruszyliśmy na pielgrzymkę dziękczynno-  błagalną do Krakowa- Łagiewnik- Kalwarii Zebrzydowskiej- Wadowic –Oświęcimia.

Zwiedzanie zaczęliśmy od Krakowa, gdzie udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie. Pan przewodnik oprowadził nas po komnatach królewskich, skarbcu oraz Katedrze.  Następnie grupa przeszła do zwiedzania Dzwonu Zygmunta. Okazało się to bardzo wyczerpujące ( ponad 130 stromych schodów w górę).              Na miejscu każdy mógł dotknąć Dzwonu Zygmunta i pomyśleć życzenia ( legenda mówi, że dotykając serca Dzwonu jednocześnie trzymając  prawą rękę na sercu,  wypowiedzieć trzeba życzenie, które podobno się spełni). W zadumę wprowadziły nas groby królów, przywódców narodu i wieszczów, a swym pięknem zachwyciła gotycka katedra.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć obraz Miłosierdzia Bożego i relikwie św. Siostry Faustyny oraz wejść na wieżę widokową. To właśnie w tym Sanktuarium Papież zawierzył cały świat Miłosierdziu Bożemu.  Następnie udaliśmy się do pobliskiego Centrum Jana Pawła II. Przewodnikiem był  ksiądz, który oprowadził nas  i opowiedział krótko o tym stosunkowo nowym, ale bardzo wyjątkowym miejscu, jako najważniejszym w Polsce i na świecie ośrodku żywej pamięci osoby i dzieła Papieża Polaka.

Na nocleg udaliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie po obfitej kolacji zwiedzaliśmy Sanktuarium wraz z Dróżkami Kalwaryjskimi.  W drugim dniu naszego pielgrzymowania wzięliśmy udział we Mszy św. po której udaliśmy się do Wadowic.

Zwiedziliśmy  Muzeum - Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II,  gdzie mogliśmy zobaczyć dawne mieszkanie rodziny Wojtyłów oraz liczne pamiątki z pontyfikatu Papieża Polaka. Pani przewodnik przybliżyła nam bardzo bogate, a zarazem trudne życie naszego rodaka. Na miejscu można było zobaczyć dużo ciekawych rzeczy związanych z Ojcem Świętym m. in. zakrwawione ubranie, pistolet, którym został postrzelony i wiele oryginalnych przedmiotów związanych z Jego życiem. Po zakończeniu zwiedzania było trochę czasu wolnego na zrobienie pamiątkowych zdjęć, zjedzenie symbolicznej kremówki  czy zakupienie pamiątek. Punktem kulminacyjnym naszego pobytu w Wadowicach był zakup i poświęcenie obrazu ze Świętym Janem Pawłem II, który obecnie znajduje się w naszej szkole i zajmujehonorowe miejsce w kąciku poświęconym pamięci Wielkiego Polaka.

Kolejnym i jednocześnie ostatnim etapem naszej pielgrzymki  było zwiedzanie byłego niemieckiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau. Nie jest to zwykłe muzeum, tutaj stąpa się po ziemi przesiąkniętej krwią i prochami pomordowanych więźniów. To właśnie tu zatrzymał się czas dla setek tysięcy więźniów KL Auschwitz.
Przewodnik grupy - Pan Sebastian Reczek, okazał się człowiekiem nie tylko ogromnej wiedzy dotyczącej muzeum, ale przede wszystkim, niezwykle zaangażowanym w opowieść pasjonatem historii. Dzięki jego ciekawym i porażającym w wymowie monologom, mogliśmy z jeszcze większymi emocjami przeżyć wizytę w muzeum.

Około godziny 21.00  zmęczeni i pełni wrażeń wyruszyliśmy do domu. W drodze powrotnej bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę, snuliśmy plany kolejnej wycieczki na południe Polski- może w następne wakacje…

Wyjazd ten  był dobrą okazją do integracji środowiska lokalnego i pracowników szkoły.

Copyright © 2013. Zespół Szkolno - Przedzkolny w Zarzeczu Łukowskim Rights Reserved.