^Do Góry

Get Adobe Flash player

Łagiewniki 2016

WYCIECZKA DO WIELICZKI- ŁAGIEWNIK- ZAKOPANEGO

W dniach 25-27 czerwca 2016 r. uczniowie klas IV-VI, nauczyciele oraz rodzice wspólnie wyjechali na wycieczkę do Wieliczki, Łagiewnik i Zakopanego.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Muzeum Kopalni Soli w Wieliczce. Podziemnymi korytarzami poznawaliśmy tajniki wydobywania soli w przeszłości, mieliśmy również okazję oglądać przepiękne rzeźby wykonane w soli oraz wspaniałe komnaty, jakie powstały po jej wydobyciu. Nie zapomnieliśmy o najbardziej urokliwym miejscu w kopalni, którym jest Kaplica św. Kingi oświetlana żyrandolami z kryształów soli. Następnie udaliśmy się do Krakowa- Łagiewnik. To miejsce kultu Świętej siostry Faustyny odwiedzane jest przez pielgrzymów z całego świata. Kolejno podążyliśmy do rozbudowanego Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, nowego kościoła-bazyliki, obejrzeliśmy jego wnętrze, który położony jest w południowej części Krakowa. W ciszy modliliśmy się z cała grupą wycieczkową. Następnie wyruszyliśmy obejrzeć widoki z wieży w Sanktuarium na Łagiewniki i centrum. Musieliśmy przejść 315 schodów, ale warto było pokonać te trudności. Widok był wspaniały!

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy wyprawą do Tatrzańskiego Parku Narodowego. Pokonaliśmy pieszo długą i krętą drogę nad Morskie Oko, które uważane jest za najpiękniejsze górskie jezioro w Polsce. Po drodze zatrzymaliśmy się przy Wodogrzmotach Mickiewicza. Po tych zapierających dech w piersiach widokach ruszyliśmy w dalszą drogę. Gdy dotarliśmy na miejsce wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że warto było przejść tę męczącą drogę, aby zobaczyć największe i najpiękniejsze jezioro położone w Tatrach (34 ha i 50 m głębokości), bardzo licznie i chętnie odwiedzane przez turystów. Po trzech godzinach ruszyliśmy w drogę powrotną. Wszyscy przekonaliśmy się co oznacza zmienność pogody w górach. Zmęczenie podczas wędrówki rekompensowały przepiękne widoki.

Kolejnego dnia mieliśmy okazję zwiedzić najważniejsze obiekty Zakopanego, ale niestety w strugach deszczu. Podziwialiśmy skocznię narciarską, wjechaliśmy kolejką linową na Gubałówk. Nie obyło się też bez spaceru po słynnych Krupówkach, gdzie zaopatrzyliśmy się w pamiątki oraz tradycyjne oscypki.

Z pewnością wyjazd ten dostarczył wielu niezapomnianych wrażeń.

Copyright © 2013. Zespół Szkolno - Przedzkolny w Zarzeczu Łukowskim Rights Reserved.